TFC-3.1.1-2020-00016

Projekt címe: A Székesfehérvári Tourinfrom iroda fejlesztése

Kedvezményezett: Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.

Szerződött támogatás: 19.719.559 Ft

Tervezett befejezése: 2021.02.28.

Projekt összefoglalása:

A fejlesztés keretében megnöveltük a Tourinform iroda méretét, a jelenlegi 39,7 m2 területhez további 14,9 m2 területet kapcsoltunk. Az újonnan becsatolt területen kialakításra került a szuvenír shop, amely alkalmassá vált a helyi termelők és kézműves ajándéktárgyak korábbi kínálatának jelentős bővítésére. A korábbi 2 munkaállomást befogadó pult helyett 3 munkaállomásnak alkalmas recepciós pultot terveztünk, így a jegyirodai szolgáltatás külön munkaállomáson történhet. A szolgáltatások koncentrálása eleve nagyobb forgalmat generál, hiszen a korábban a Tourinform iroda mellett külön működött Ajándékbolt és Jegyiroda forgalma is a Tourinform irodába került. Mivel 3 kolléga tud egy időben dolgozni, így még nagyobb odafigyeléssel tudnak a vendégek felé fordulni, több idő és tér jut beszélgetésre, ajánlásra. Munkatársaink a Tourinform formaruházat viselésével is közvetítik a márkaüzenetet. A kialakítandó környezet, ami gyereksarokkal, telefontöltő ponttal, ingyenes wifi szolgáltatással és csomagmegőrzővel egészült ki, az otthonosság és a törődés érzését erősíti. A kihelyezett monitorok alkalmasak a helyi és országos turisztikai kínálat, valamint az országmárka attraktív közvetítésére. Az új irodába viszonylag sok kiadványtartó legyezőpolcot terveztünk, mivel a vendégkörünk (pl. szenior korosztály nagy száma) még egyértelműen igényli a print kiadványokat. A kialakítandó taktilis vezetősáv az akadálymentesítést szolgálja. A helyi termékek értékesítését kiemelten fontosnak tartjuk, de a Tourinform irodában jelenleg a helyi/térségi termékeket korlátozott számban tudunk kínálni helyhiány és megfelelő tárolók híján. A fejlesztést követően az irodában lehetőségünk lesz a jelenlegi kínálaton felül további készítők bevonására, minimum 4 új helyi/térségi kézműves termékének értékesítését vállaljuk, amit a fenntartási időszak végéig garantálunk.

A betérés növekedésének mérésére a fejlesztés keretében forgalomszámláló beszerzése két bejárati ajtóra is megtörténik, mivel az átalakítást követően a sarkon található iroda két mindkét oldali bejáratát megnyitottuk. Továbbra is használjuk a kézi számlálást, az iroda kollégái folyamatosan jegyzik és napi szinten táblázatban összesítik a betérők számát és a küldőterületet, amelyet a betérők lekérdezésével tudnak meg. Online kérdőívünk az irodában kihelyezett tableten érhető el, segítségével látogató analízist készíthetünk, illetve marketing célú információkat szerezhetünk. A fejlesztésben kihelyezendő digitális felületek, valamint a pályázaton kívül létrehozandó tematikus útvonalak és az ahhoz kapcsolódó fejlesztések látogatóinkat a tudatos fogyasztói magatartásra ösztönzik. A tartózkodás előre megtervezhető, a szolgáltatók ajánlatai digitális felületeken elérhetők, a felkínált csomagokkal a látogatás minősége, tartalma személyre szabható, választható.    

A fejlesztést követően nyitvatartásunk szezonon kívül heti 6 nap, 48 óra. Szezonban (május 15-től szeptember 15-ig) minden nap, összesen heti 57 óra nyitvatartást vállalunk. A fejlesztést követően a szezonális nyitvatartásunk így alakul: H-P: 9.00 – 18.00; Szo-V: 10.00 – 16.00, szezonon kívüli nyitvatartásunk: H-P: 9.00 – 18.00; Szo: 10.00 – 13.00, V: zárva. A Tourinform iroda betérőinek napon belüli megoszlásából azt látjuk, hogy jellemzően hétköznap 10 – 16 óra között, szombaton és vasárnap 10 – 13 óra között érkezik 90%-uk. Irodánk jelenleg és a fejlesztést követően a kiemelt (ünnepek, városi nagyrendezvények) időszakok vendégforgalmához is alkalmazkodik hosszabb nyitvatartással, vagy akár külső információs ponttal. 

Köszönjük Magyarország Kormánya támogatását!